Класним керівникам

Алгоритм роботи класного керівника
1.Знайомство з особистими справами учнів, журналом попереднього навчального року.
2.Бесіда з медпрацівником, психологом і соціальним педагогом.            
3.Початкова, проміжна і кінцева стадії моніторингу пізнавальних інтересів, захоплень, потреб та особливостей учнів. (Проводяться шляхом анкетування, тестування, співбесіди з учнями і батьками, спостереження за учнями, проведення ігор, поточних співбесід з педагогами, які працюють у цьому класі.)
4. Складання картки інтересів — можливих і тих, які вже реалізуються.

Картка інтересів 
1.   Прізвище, ім’я, по батькові учня
2. Де і чим займається
3. Де і чим хотів би займатися
4. Проведення спільних з учнями і батьками зборів у формі гри, анкетування, походу. Здійснення перспективного планування життєдіяльності класу.
5. Розподіл обов’язків серед учнів (обирання відповідальних за різні сектори роботи: спорт, випуск класної газети, чергування тощо).
6. Індивідуальні бесіди з кожним учнем.
7. Складання соціального паспорта класу.
8. Складання плану виховної роботи в класі.

Поради класним керівникам  при підготовці батьківських зборів
1. Зніміть напругу, тривогу, очікування неприємної розмови.
2. Надайте можливість батькам відчути вашу повагу та увагу до них.
3. Підкажіть, як знайти вихід із проблемної ситуації, спробуйте відшукати
    шляхи виходу разом.
4. Дайте зрозуміти, що у школи та родини спільні проблеми, спільні
    завдання, спільні діти.
5. Спробуйте зрозуміти батьків, поставити себе на їхнє місце.
6. Навчіться розмовляти з батьками спокійно, з повагою, доброзичливо,
    зацікавлено. Важливо, щоб батьки і успішних, і неуспішних учнів та
     дітей із девіантною поведінкою йшли з батьківських зборів з вірою у
     свою дитину.
7. Намагайтесь завжди закінчувати батьківські збори індивідуальними
    бесідами з батьками. У цьому можуть допомогти вчителі-предметники,
     психолог, соціальний педагог.

Деякі секрети успішності батьківських зборів
1. Можна розставити столи та стільці в інтерактивне коло (по колу):
    процес спілкування проходитиме більш активно, усі будуть бачити та
     чути одне одного.
2. Підготувати візитки з іменами батьків, особливо якщо вони ще не знайомі.
3.  Використовувати форму розмови за чашкою чаю або кави, особливо на
     початку навчального року.
4. Визначити одну, найважливішу проблему розмови і побудувати збори
     на її обговоренні.
5. Твердо визначити регламент зборів, із розумінням ставитися до
     зайнятості батьків.
6. Придумати свої прості правила батьківських зборів, довести їх до відома батьків, наприклад:
— знімати верхній одяг;
— не відмовчуватися;
— відкидаючи чиюсь пропозицію, вносити зустрічну;
— мовчати, коли хтось говорить;
— називати одне одного за іменами, а не "Іринчина мама…"
7. Використовувати групові форми роботи батьків, ігрові елементи.
8. Спиратися на досвід і думки авторитетних батьків.
9. Закінчувати збори прийняттям конкретного рішення.

Пам’ятка для вчителів, які викладають уроки у 5 класі
  1. Відвідайте уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.
  2. Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну літературу.
  3. Пам’ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.
  4. Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам’ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.
  5. Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання.
  6. Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.
  7. Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.
  8. Забезпечуйте систематичне повторення.
  9. Уникайте перевантаження дітей.
  10. Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах
Поради класному керівнику 5-го класу
Приймаючи керівництво класом, Ви стаєте людиною, яка створює умови для адаптації дітей, настрій, задає темп у роботі. Це відповідально, тому:
·        поважайте дитину, терпляче ставтеся до її недоліків, заохочуйте ініціативу
·        прислухайтеся та довіряйте класному колективу, прагніть у всьому досягти взаємності, адже долати недовіру доводиться роками
·        відстоюйте інтереси дитини, якщо це необхідно; умійте поставити себе на її місце
·        будьте об'єктивними забудь-яких обставин

Пам'ятка для батьків п'ятикласників
·        Спілкуйтеся зі своєю дитиною, цікавтесь її життям, розповідайте їй про своє. Діліться власними переживаннями, це допоможе досягти взаєморозуміння
·        Спостерігайте за сином чи донькою. Ви, як ніхто інший, знаєте свою дитину. І саме Вам її «йорзання» на стільці  чи закушена губа можуть багато про що розповісти і без слів
·        Ббайте про зовнішній вигляд дитини, її чистоту, охайність. Пам'ятайте, що для підлітків зовнішність є дуже важливою
·        Створюйте сприятливі умови для навчання дитини і повсякчас поліпшуйте їх. Учні основної школи часто звертаються до додаткових джерел інформації, виконуючи домашнє завдання. У наш час є багато пізнавальної, енциклопедичної, навчальної літератури, дисків. Придбавши потрібне, Ви полегшите  дитині навчання
·        Цікавтесь життям дитини в школі. Регулярно спілкуйтеся з класним керівником, особливо на початку навчального року
·        Не гарячкуйте під час  розв'язання конфліктних ситуацій!  Вислухайте думку всіх  учасників конфлікту. Будьте послідовними, думайте про наслідки. Попереду у дитини ще не один рік навчання
·        Не карайте дитину за низькі оцінки. Пам'ятайте, що зниження успішності під час переходу до основної школи – явище природне, очікуване. Краще допоможіть дитині. Не варто наголошувати при цьому, що Вам ніхто не допомагав, ви самі з усім управлялись
·        Контролюйте навчання, відпочинок,  дозвілля своїх дітей. Регулярно перевіряйте роботу в зошитах та записи у щоденнику.  Важливо, щоб усі домашні завдання були виконаними, проте ще важливіше не допустити перевтоми дитини

·        Співпрацюйте з класним керівником, допомагайте за потреби. Адже він нещодавно познайомився з дітьми: всього одразу не охопиш

Немає коментарів:

Дописати коментар