Робота з молодими вчителями



Марущак Богдан Ярославович, вчитель фізичної культури - учасник Дитячо-юнацької військової-патріотичної гри "Сокіл" (Джура)






Марущак Богдан Ярославович, вчитель фізичної культури - учасник Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Джура-Прикордонник"


  Гурська Наталія Володимирівна, вчитель німецької та англійської мов.
Конкурс між 5-8 класами «Deutsch mit spaβ»







2015/2016 н.р.

Синишин Н.І., педагог-організатор  – переможець районного конкурсу творчих  проектів з національно-патріотичного виховання ( ІІІ місце).


2014/2015 н.р.

Учасник конкурсу «Моя перша  педагогічна знахідка» - вчитель німецької мови Гурська Н.В.
На базі школи проведено  окружний семінар молодих вчителів англійської мови. Для вчителів округу Гурська Н.В провела відкритий крок у 2 класі « Шкільне життя». 

Молоді педагоги школи – переможці конкурсу « Надія-2014»
З метою виявлення  рівня професійної компетентності, педагогічної творчості молодих вчителів, популяризації нових педагогічних ідей та інновацій щороку проходить конкурс «Надія».   Молоді вчителі  школи Музичук Микола Андрійович (вчитель фізичної культури )та  Черній Оксана Богданівна (вчитель хореографії) стали учасниками конкурсу педагогічної майстерності.
Конкурсанти створили власні педагогічні блоги та сторінки на сайті школи, на яких розмістили відео-презентацію «Дозвольте представитись» та методичні доробки, в яких представлено використання сучасних технологій, методів та прийомів, які  назвали «Власною педагогічною знахідкою».
 В рамках конкурсу «Надія-2014», учасники  змагалися у таких конкурсних завданнях: візитна картка «Дозвольте  представитись» (представлення з використанням відео-презентації); «Перший урок найцікавішого предмета» (моделювання ситуації фрагменту першого уроку, завдання якого підвищити позитивну мотивацію до вивчення нового предмета), «Педагогічний бліцтурнір» (визначення рівня науково-методичної та психолого-педагогічної підготовки вчителів, загально-інтелектуальної ерудиції); «Моя перша  педагогічна знахідка» (моделювання фрагменту уроку з використанням  методичного  прийому, методики, навчальної, розвиваючої  дидактичної гри, яку вважає власною педагогічною знахідкою), «Педагогічне спілкування» (моделювання розмови вчителя і учнів з різними типами психологічної реакції й поведінки, виявлення психолого-педагогічних помилок у спілкуванні); «Трибуна Надії» (презентація ідей щодо змін в системі освіти); «Молодий наставник» (проведення «хвилини виховання» з актуальних тем політичної ситуації в сучасній Україні).
У конкурсі «Перший урок найцікавішого предмета» серед переможців були також наші конкурсанти  Музичук М.А., Черній О.Б.. Учасники нашої школи  провели цікаві, творчі «хвилини виховання» для глядачів залу на теми «Про істину слів Слава Героям», «Найцінніше для людини – життя, найцінніше для світу – мир». Молоді вчителі продемонстрували вміння володіти аудиторією, створювати атмосферу співчуття, довіри, зацікавлення,  визначили проблемні питання виховання, які заслуговують на увагу сьогодні, впевнено  висловлювали власні думки, ідеї, особисте відношення до проблем громадянського та патріотичного виховання та щодо сучасних подій в Україні.
Під час конкурсу члени журі відзначили усіх конкурсантів за їх особливий педагогічний почерк, особисті якості, які проявилися під час конкурсних випробувань: Музичука Миколу – за впевненість, оптимізм, лідерські якості; Черній Оксану – за творчість, креативність.
Найвищими балами за результатами журі конкурсу « Надія-2014» було оцінено виступ Миколи Андрійовича. Приз глядацьких симпатій здобула  Оксана Богданівна.
 Загалом вчителі школи -  учасники конкурсу молодих педагогів  «Надія-2014» проявили достатній рівень теоретичної, методичної підготовки, творчий підхід до педагогічної роботи, нестандартність підходів до організації навчально-виховного процесу, інноваційний потенціал, здатність бути успішними організаторами класних колективів.

 Молодці!



Поради молодому вчителю


Як готуватися до уроку?


Крок перший: визначити місце уроку в темі, а теми в курсі, виділити загальну мету уроку.


Крок другий: відібрати три види книг, які відносяться до теми уроку: наукові, науково-популярні і методичні. Познайомитися з їх змістом.


Крок третій: відновити в пам’яті матеріал підручника, відібрати опорні знання, уміння та навики.


Крок четвертий: проглянути навчальну програму, перечитати пояснювальну записку, з’ясувати, що вимагається від учителя в програмі до даного уроку.


Крок п’ятий: конкретизувати мету, виділити головні завдання, сформулювати мету і зафіксувати її в плані уроку.


Крок шостий: виділити головну ідею уроку, визначити, що повинен зрозуміти, запам’ятати  учень на уроці, знати і уміти після уроку.

Крок сьомий: визначити, який навчальний матеріал повідомити учням, в якому об’ємі, якими дозами.
Крок восьмий: підібрати зміст уроку відповідно до його мети, продумати методи ведення уроку, вибрати найбільш ефективні способи повідомлення знань, формування вмінь та навиків.
Крок дев’ятий: записати хід уроку в план уроку і уявити собі як цілісне явище, як процес, який приводить до запланованого уроку.


Щоб урок пройшов успішно
Правило перше: бути зібраним, чітко і ясно ставити завдання перед учнями, послідовно вести їх до мети.
Правило друге: бути доброзичливим, не ображати учнів, не виявляти обурення їхнім незнанням, пам’ятати, що якщо більшість класу щось не засвоїла або не зрозуміла, то помилку слід шукати в способах свого викладу.
Правило третє: не перебивати учня, дати йому можливість договорити. Нечітка відповідь може бути наслідком неясного запитання.
Правило четверте: завдання і інструктаж до нього повинні даватися ясно, коротко з обов’язковим з’ясуванням, як зрозуміли учні вимогу вчителя.
Правило п’яте: уважно слідкувати за реакцією учнів на розповідь, завдання, вимогу вчителя. Втрата уваги в учнів – сигнал про необхідність змінити тему уроку, повторити викладене або включити в хід уроку додатковий матеріал.
Правило шосте: пам’ятайте, що показником уваги можуть бути активна поза учня, зосереджений на учителеві погляд, стійка зосередженість на завданні.
Правило сьоме: економити час, вчасно починати урок, закінчувати його із дзвінком, не допускати довготривалих виховних сентенцій, „проробок” окремих учнів.
Правило восьме: пред’явлена вимога до учнів має бути обов’язково реалізована. Жодну вимогу на уроці не треба тільки декларувати.
Правило дев’яте: тема уроку має бути інтенсивною, але посильною для засвоєння навчального матеріалу більшістю учнів.
Правило десяте: стимулювати запитання учнів, підтримувати їх ініціативу, схвалювати їх бажання до навчання.
 

Анкета для молодого вчителя

1. Чому Ви обрали професію вчителя (підкреслити, дописати);
а) подобається робота з дітьми;
б) підходить режим і характер роботи вчителя;
в) вирішальний вплив мала любов до даної спе­ціальності;
г) під впливом бажання добути вищу освіту;
ґ) під впливом інших чинників (яких?).
2. Чи хотіли б Ви перейти на іншу, непедагогічну роботу (підкреслити);
а)так;
б) ні;
в) не знаю.
3. Чи подобається Вам робота в школі (підкреслити):
а)так;
б) байдуже;
в) ні.
4. Що подобається Вам найбільше (підкреслити):
а) проведення уроків;
б) позакласна робота з предмета;
в) позакласна виховна робота;
г) робота з батьками;
ґ) методична робота;
д) робота із самоосвіти;
е) громадська діяльність.
5. Чи обрали б Ви знову для вступу, якби можна було повернути час, педагогічний ВНЗ (підкреслити):
а)так;
б) не знаю;
в) ні.
6. Що викликає найбільше труднощів у Вашій роботі (підкреслити);
а) підготовка до уроків;
б) організація навчального процесу;
в) спілкування з учнями, їхніми батьками, коле­гами, адміністрацією:
г) підготовка до виховної роботи;
ґ) проведення виховних заходів;
д) організація свого часу і праці;
е) ведення шкільної документації;
є) аналіз своєї діяльності, внесення відповідних коректив;
ж) інше (що саме?).
7. Як Ви оцінюєте свою підготовку до педагогічної праці (підкреслити);
а) фахову: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
б) з методики викладання: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
в) з організації спілкування: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
г) з виховної роботи: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
д) з уміння організувати свою працю: цілком задоволений, задоволений, не задоволений;
е) з інших боків (яких?).
8. Як Ви ставитеся до обраної професії (підкреслити):
а) задоволений цілком;
б) більше не подобається, ніж подобається;
в) байдуже;
г) більше подобається, ніж не подобається;
ґ) зовсім не подобається;
д) не можу визначитися.
9. Чи відчуваєте Ви потребу в контакті з викладачами інституту (підкреслити, дописати):
а) так (з яких питань?);
б) не впевнений;
в) ні.

Вхідна анкета
1. Прізвище, ім’я по батькові.
2. Дата народження.
3. Освіта і фах за освітою.
4. Школа, в якій працюєте.
5. Які предмети викладаєте?
6. Як Вас зустріла школа?
7. Що Вас вразило при першій зустрічі із школою?
8. Що Ви чекаєте від свого життя (роботи)?
9. Ким Ви себе бачите в майбутньому?
10. Хто допоміг Вам обрати професію?
11. Чому Ви обрали професію вчителя?
а) подобається робота з дітьми;
б) підходить режим і характер роботи;
в) любов до професії;
г) щоб здобути вищу освіту;
д) вийшов(ла) із сім'ї педагогів, знаю цю професію;
е) інше.
12. Чи змінили б Ви сьогодні свою професію?
а) так;
б) байдуже;
в) ні;
г) змінила б;
д) при умові.
13. Чи обрали б Ви педагогічну спеціальність сьогодні?
а) так;
б) ні;
в) не знаю;
г) поміняв би фах.

14. Що в даній ситуації Вам подобається найбільше?
15.3 якими труднощами Ви зустрілися?
І6. Як Ви оцінюєте свою підготовку до роботи?
17. Як Ви ставитесь до своєї роботи, обраної професії?
а) задоволений;
б) байдуже;
в) не подобається;
г) не можу визначитись.
18. Чи необхідна Вам допомога викладачів?
а) так; (з яких питань)
б) не знаю;
в) ні.
19. Як було організовано Ваше стажування?
а) добре;
б) задовільно;
в) незадовільно.
20. У чому полягало це стажування (підкреслити, дописати)?
·      Був інтенсивний план стажування;
·      Був призначений вчитель-наставник;
·      Була організована робота з наставником;
·      Роботою цікавилась адміністрація;
·      Були організовані відкриті уроки;
·      Сам давав відкриті уроки.
21. Хто Вам надав найбільшу допомогу?
22. Чий досвід Ви хотіли б наслідувати?
23. Чому Ви навчилися протягом цього року?
 

Примірна пам’ятка для самоаналізу уроку вчителя
/зразок №1/
1.  Характеристика реальних навчальних можливостей учнів, які особливості учнів були враховані при плануванні даного уроку?
2.  Яку місце даного уроку в темі, розділі, курсі? Як він зв’язаний з попередніми, на що він опирається? Як цей урок „працює” на наступні уроки, теми, розділи? В чому специфіка цього уроку? Який його тип?
3.  Які завдання розв’язувались на уроці:
а) навчальні;
б) виховні;
в) завдання розвитку.
Чи були забезпечені їх комплексність, взаємозв’язок? Які завдання були головними, стержневими? Як враховані в завданнях особливості класу, окремих груп школярів?
4.  Чому вибрана структура уроку була раціональна для розв’язання цих завдань? Чи раціонально виділено місце в уроці на
опитування, вивчення нового матеріалу, закріплення, домашнє завдання? Чи раціонально було розподілено час, відведений на всі етапи уроку? Чи логічні звязки між етапами уроку?
5.  Яке поєднання методів навчання вибрано для розкриття нового матеріалу? Дати обґрунтування вибору методів навчання.
6.  На якому змісті/на яких поняттях, ідеях, положеннях, фактах/робився головний акцент на уроці і чому? Чи було вибрано головне істотне?
7.  Яке поєднання форм навчання було вибрано для розкриття нового матеріалу і чому? Чи був необхідний диференційований підхід до учнів? Як він здійснювався і чому саме так?
8.  Як був організований контроль засвоєння знань, умінь і навиків? В яких формах і якими методами він здійснювався? Чому? Використання 12-бальної системи оцінювання.
9.  Як використовувався на уроці навчальний кабінет, які засоби навчання, чому?
10.  За рахунок чого забезпечувалася висока працездатність школярів протягом всього уроку?
11.  За рахунок чого на уроці підтримувалася хороша психологічна атмосфера спілкування? Як було реалізовано виховний вплив особи вчителя?
12.  Як і за рахунок чого забезпечувалась на уроці і в домашній роботі учнів раціональна витрата часу, попередження, перевантаження школярів?
13.  Запасні методичні „ходи” на випадок непередбаченої ситуації.
14.  Чи вдалося повністю реалізувати всі поставленні завдання? Якщо не вдалося, то які і чому? Коли вчитель планує виконання нереалізованого? 

Самоаналіз уроку
/зразок №2/
1.   Яка тема уроку? Чи збігається вона з календарним плануванням?
2.   Чи правильно визначено мету, завдання уроку? Чи відбивають вони найголовніше в навчальному матеріалі?
3.   Чи правильно обраний тип уроку/відповідно до теми і мети уроку?
4.   Чи відповідає структура уроку обраному типу уроків?
5.   Чи ефективно розподілено час уроку: 1/3 уроку – робота з новим матеріалом, 2/3 – самостійна та пізнавальна діяльність учнів?
6.   Чи є оптимальним вибір методів та прийомів навчання, наочності, використаних на уроці?
7.   Що саме з ППД ви використали на уроці?
8.   Чи вдалося вам диференціювати навчання на уроці?
9.   Чи були активними діти на уроці? Якщо ні, то чому?
а) дітям було не цікаво;
б) дітям було важко зрозуміти вас;
в) переважав авторитарний стиль спілкування з учнями.
10.Чи не велике за розміром домашнє завдання ви дали дітям і чи вдалося підготувати дітей до нього?
    11. Чи зуміли ви провести короткий ефективний підсумок уроку (тобто знову наголосити на головному у навчальному матеріалі уроку) оцінити відповіді учнів?
   12.Дайте оцінку своєму уроку, своїй діяльності на уроці. Чи реалізовані мета, завдання уроку?


Памятка молодому вчителю

1.         Добре знай можливості кожного учня. Без знання здоров’я дитини неможливі її правильне виховання та навчання.

2.         Вступаючи в контакт з дітьми, не варто будувати стосунки з ними за принципом „згори вниз”. Навіть малюк у взаєминах з дорослими прагне відстоювати свою незалежність. Карай учня лише в тому випадку, коли без цього не можна обійтися.

3.         Частіше усміхайся. Твоя усмішка при вході до класу свідчить про те, що зустріч з дітьми тобі приємна

4.         Плануючи свої перші уроки, подумайте:
як повинні поводитися учні на уроці, які звички культурної поведінки потрібно враховувати. Виробляй у вихованців певний стереотип поведінки – які види робіт будуть використані на уроці. Більшість різних порушень на уроці відбувається внаслідок недостатнього навантаження учнів корисною роботою.

5.         Важливе завдання учителя – завбачати основні типові ситуації, які найчастіше виникатимуть на уроці.

6.         Вчися вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли вони відповідають неправильно. Кожен вихованець повинен знати, що ти його вислухаєш.

7.         Основне призначення оцінки – правильно визначити результати навчання учнів, засвоєння ними знань, умінь та навичок.

8.         Без вимог педагога неможлива організація діяльності учнів. Вимоги мають бути послідовними у постановці певних ситуацій. Необхідно добиватися обов’якового їх виховання всіма учнями, не забувати про повагу до них як обов’язкову умову.

9.         Наполегливо оволодівай навичками самоаналізу уроку.
Пам’ятай слова В.О.Сухомлинського : „Хто намагається розібратись у хорошому, поганому на своїх уроках, у своїх взаємовідносинах з вихованцями, той уже досяг половини успіху”.  

Немає коментарів:

Дописати коментар